توسعه گردشگری و تقویت اقتصادی * معصومه قطب الدینی

n83160059 72760919

کرمان – ایرنا - گردشگری طی دهه‌های گذشته رشد و توسعه گسترده‌ای را همراه با افزایش تنوع و رقابت میان مقاصد مختلف تجربه کرده و امروز این پدیده یا جنبش اقتصادی و اجتماعی به یکی از بزرگترین و درآمد زا ترین مقوله های جهان تبدیل شده است.

 
به گزارش خبرنگار ایرنا، زمانی که مردم یک ارتباط جدید را با فرهنگ، ملل و مردم مناطق دیگر تجربه می‌کنند علاوه بر اینکه کسب و کارشان رونق می گیرد طیف گسترده ای از مشاغل را نیز به وجود می آورند که در نهایت منجر به پاسخ به نیاز گردشگران از قبیل تحقیق و توسعه فرهنگی، لذت در بخش سیاحت و ارتقای معنوی در بخش زیارتی می گردد.
گردشگری همان‌طور که آدمی را به بیرون از مرزها می‌کشاند در مفهوم نیز هیچ محدودیتی نداشته و گردشگر را از لحاظ فکر و درونیات نیز فراتر از مرز برده و آن را به ظرفیت های جدید فرهنگی آشنا می کند.
اِلمان های مختلفی از جمله رویدادهای اجتماعی و تاریخی که خود بخشی از جاذبه های توریستی محسوب می شوند وجود دارد که می توانند تعداد بیشتری از گردشگران علاقمند به این نوع مسافرت را مجذوب مقصد مورد نظر کنند که مدیریت و توضیحات موثر پیرامون موضوعات و رویدادهای مورد واکاوی گردشگران در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
معرفی و شناساندن یک مکان تاریخی به گردشگر مهم است و مهم تر اینکه بتوان حس رضایت را به گونه ای در گردشگر ایجاد کرد که بتواند به عنوان یک مبلغ عمل کند .
حفظ کردن شاکله، بنیاد و اساس سنتی مکان‌های تاریخی و مرمت به شکلی که آسیبی متوجه اثر و جنبه تاریخی آن نشود و دادن خدماتی در چارچوب محتوای تاریخی به گردشگران می تواند منافع بسیاری را برای توسعه گردشگری و تقویت اقتصاد کشور و همچنین ارتقای فرهنگ آن منطقه به همراه داشته باشد.
فواصل جغرافیایی و فرهنگ های مختلف با وجود تکنولوژی ارتباطات گسترده عصر جدید باز هم بدون ملموس بودن فضای مورد نظر برای گردشگران سفر نکردن به آن مکان میسر نیست به همین دلیل اغلب گردشگران برای مشاهده عینی به منطقه مورد نظرشان سفر می کنند.
از آنجا که مدت زمان سفر هر گردشگر محدود می باشد مشایعت کنندگان گردشگران به عنوان لیدر باید به گونه ای آموزش دیده باشند که بتوانند انتقال فرهنگ، سنت و تاریخ را به گونه ای که مسائل به صورت منظم و کامل در اختیار گردشگران قرار گیرد انجام دهند تاجایی که در هنگام ترک مقصد هیچ ابهام و سئوالی را برای گردشگر باقی نگذارند.
بنابراین بها دادن به صنعت توریست از جانب حاکمیت هر کشور می تواند منجر به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال زیاد و تشویق همه افرادی که به نحوی احتمال ملاقات با گردشگران را دارند از جمله (رانندگان تاکسی، مدیران هتل ها و استراحت گاه ها و صاحبان مشاغل دیگر) بشود.
امید است که با ایجاد زیرساخت های لازم برای صنعت گردشگری هر توریست به عنوان یک مبلغ موثر در معرفی و شناساندن ایران به کشورهای مختلف دنیا باشد.
* خبرنگار ایرنا استان کرمان
9889/ 5054
انتهای پیام /*
 
Top