نشست معاون استاندار در هم اندیشی مسئولین و سرمایه‌گذاران شرکت عمران علوی

معاون استاندار در نشست هم اندیشی مسئولین و سرمایه‌گذاران شرکت عمران علوی:

صنایع بزرگ استان مکلف شده‌اند از خدمات گردشگری استان حمایت و استفاده کنند

به همت شرکت عمران علوی ماهان کرمان و به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری که امسال با شعار گردشگری و صلح نامگذاری شده بود نشست صمیمانه‌ای با حضور  دکتر حسن زاده معاون اقتصادی استانداری، شاهرخی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری، سلطانی،مدیرکل دارایی، صفاهانی، مدیرعامل شرکت عمران علوی، خانم قطبی از اعضای اتاق بازرگانی و تنی چند از مسئولین استانی و سرمایه‌‌گذاران مسیر هفت باغ علوی یک شنبه شب هفته گذشته در محل مجتمع تفریحی گردشگری ابیت برگزار شد.

در ابتدای این نشست دو ساعته که متاثر از اتفاقات اخیر لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله و تعداد دیگری از فرماندهان حزب‌الله بود حاضرین ضمن قدردانی از حرکت اولیه و استارت این مجموعه که توسط سید حسین مرعشی زده شد و همچنین  شرکت عمران علوی ماهان کرمان  جهت برگزاری این دورهمی، نظرات، پیشنهادات و درددل های خود را درباره مشکلات و  معضلات و همچنین موانع جذب و حضور گردشگر داخلی و خارجی در سطح استان و بخصوص در مسیر هفت باغ را مطرح  کردند.

در ادامه قطبی از اعضای اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به پیشرفتهای قابل قبول این مسیر در دو سال اخیر ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد نمایش چهره واقعی این مسیر و کل مقاصد گردشگری استان در ایران و حتی در سطح جهانی باشیم.

پریور از پرسنل شرکت عمران علوی ماهان کرمان با گلایه از دست اندازی ها و موانع  زیاد پیشرفت این مسیر گفت: باور کنید در خیلی از زمینه ها عقبیم. در بهترین موقعیت جغرافیایی و محیطی و آب و هوایی قرار گرفتیم ولی درآمد ما از توریسم چقدر است؟ منابع طبیعی ما چقدر دوام خواهند داشت؟ استان کرمان پتانسیل بالای دارد و اگر برنامه ریزی درست و جامعی داشته باشیم به هیچ عنوان عقب نخواهیم ماند.

وی چهار اصل سیاست گذاری، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و ایجاد بسترمناسب فرهنگی و امنیتی را  مهمترین راهکارهای رونق گردشگری و جذب گردشگر در استان کرمان دانست.

سعید شاهرخی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان سخنران بعدی بود. او گفت: هفته گردشگری امسال که با شعار گردشگری و صلح نام گذاری شده متاسفانه با اتفاقات اخیر در لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله و سایر هم‌رزمان وی همه را رنجور و ناراحت کرده بخصوص برای ما کرمانی ها که بزرگترین رویداد گردشگری معنوی را که همان مرقد سردار سلیمانی است در خود جای داده است چراکه سردار الگوی کامل رفتاری و زندگی و صلح بود و همه اندیشمندان جهان اسلام به تلاش این مرد بزرگ برای برانداختن اهریمن اشاره و اذعان کرده اند.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری کرمان به توصیه مقام معظم رهبری درباره مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان کرمان در زمینه جلب مشارکت افراد و بخش خصوصی در این زمینه نسبتا خوب عمل کرده و پتانسیل بالایی را نشان داده اما متاسفانه در بخش معرفی کمی مظلوم واقع شده و حتی کوتاهی شده است. مناطقی مانند لاله زار، شهداد، بم و حتی همین مسیر هفت باغ را نتوانستیم آنچنان که شایسته است در بخش معرفی و نمایش آنها موفق باشیم.

وی از صدور بیش از 60 موافقت اصولی در میراث فرهنگی و گردشگری کرمان خبر داد و بیان کرد: بیش از 8 همت برای سرمایه گذاری این پروژه ها نیاز است و اگر به مرحله بهره برداری برسد نزدیک به هزار نفر نیروی انسانی در آنها مشغول بکار خواهند شد. این نشان دهنده استقبال خوب بخش خصوصی از صنعت گردشگری در استان کرمان است.

شاهرخی به ظهور و نمود خوب محور هفت باغ علوی اشاره کرد و گفت: تاریخ کرمان سرشار از افراد بزرگ و موفقی استد که نام استان کرمان در خود جای داده است. یکی از این افراد باهوش و با تدبیر و خوش ذکاوت استان کسی نبود جز سید حسین مرعشی که توانست   با این کار خود قدم بزرگی را در این صنعت بردارد.

وی فضای امنیتی حاکم بر جو کرمان را بزرگترین آفت و مانع رونق گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم امنیت استان کرمان را با گردشگری تعریف کنیم.

شاهرخی در پایان صحبت هایش با تشکر از مدیرعامل شرکت عمران علوی و مدیریت مجموعه ابیت جهت میزبانی از صحبت های منعکس شده در نشریات بابت شکست پروژه گردشگری 1404 کرمان گلایه کرد و افزود: این طرح در سال 1400 ارائه شد اما دبیرخانه اجرای این طرح دو سال پیش در اتاق بازرگانی کرمان شروع بکار کرد و اگر کوتاهی شده بیایید آسیب شناسی کنیم که چه اتفاقی افتاده؟ بنده یک سال است امانت دار این مجموعه شدم و امیددارم با گسترش اخلاق و ایده گفتمان و حمایت خوب نهادهای امنیتی و نظارتی بیش از پیش شاهد پیشرفت این صنعت خوب در استان باشیم.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بعنوان آخرین سخنران با تسلیت مجدد اتفاقات اخیر بار دیگر از زحمات سجاد صفاهانی‌زاده قدردانی کرد و گفت: دست اسرائیل در همه جای جهان به ترور و خون انسان ها آغشته شده حتی در آمریکا هم به اذعان موساد تروریست های اسرائیلی حضور دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه ساختار صنعتی مورد نیاز برای گردشگری در کشور ایجاد نشده گفت: برای رونق گردشگری باید ابتدا این صنعت ساختارمند شود تا بتواند در کشور به عنوان یک صنعت به اقتصاد یک منطقه اثرگذار شود.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: مدیران استان در زمینه رونق گردشگری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این حوزه متفق‌القول هستند و کمیته رفع موانع تولید در این راستا کمک بسیار بزرگی است ضمن اینکه تسهیلات اشتغالزایی حوزه گردشگری می‌تواند سرمایه‌گذاران این بخش را حمایت کند البته باید دستگاه‌های اجرایی استان زمینه‌های تسهیل مجوزهای گردشگری را اجرایی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: زنجیره شدن آثار تاریخی و گردشگری می‌تواند کمک بزرگی به رونق این اماکن باشد ضمن اینکه صنایع بزرگ استان مکلف شده‌اند از خدمات گردشگری استان حمایت و استفاده کنند.